Ouderen man en kinderen spelen met bal

Proteion ontwikkelt nieuw facilitair concept

Horn, 25-10-2016


De zorg verandert en Proteion daarin mee. Door de veranderde wet- en regelgeving heeft ook Proteion te maken met andere doelgroepen in en rond de zorgcentra, met ieder hun behoeften. Daarnaast is er minder geld beschikbaar. Daarom ontwikkelt Proteion een nieuw concept voor de facilitaire dienstverlening, waarin het gastvrijheidsconcept centraal blijft staan.

In de eerste helft van 2017 wordt het nieuwe facilitair concept stap voor stap ingevoerd. Op elke locatie start een nieuw serviceteam en diensten worden anders georganiseerd. Alle veranderingen zijn erop gericht om de kwaliteit op het huidige niveau te houden en over de hele linie een stap vooruit te maken. Het nieuwe facilitair bedrijf in een notendop:
• Aandacht voor gastvrijheid en contact met de bewoners
• Handiger en verstandiger organiseren, om mee te bewegen met de markt
• Leveranciers leveren de diensten waarin wij zelf niet gespecialiseerd zijn
• De dienstverlening van het facilitair bedrijf is gericht op:
1) Eten en drinken
2) Textielverzorging
3) Schoonmaak
4) Handyman (klussendienst)
5) Grand café
6) Logistieke services Medewerkers en bewoners zijn in de afgelopen week geïnformeerd over de veranderingen. Proteion kiest ervoor om de aandacht eerst uit te laten gaan naar de herinrichting van de organisatie en het voorbereiden van de medewerkers hierop. Daarna volgt verdere toelichting aan bewoners en omwonenden, ruim voordat zij ook werkelijk iets gaan merken van de overgang naar het nieuwe concept. Slimmer organiseren met behoud van de kenmerkende ‘Proteion gastvrijheid’ staat centraal. Aan de zorgverlening verandert door de invoering van dit concept niets.

Nieuws

Horn, 09-06-2025

100 dagen onderweg

Vandaag sta ik stil bij een bijzonder moment: mijn eerste 100 dagen als bestuurder bij Stichting Proteion. Een periode waarin ik de mensen, verhalen en waarden van onze organisatie en het externe netwerk heb leren kennen. > Lees meer
Horn, 27-05-2025

Cliënttevredenheid voor cliënten die zorg thuis ontvangen

Wij willen onze zorg- en dienstverlening blijven verbeteren. Daarom wordt van 2 tot en met 15 juni 2025 de cliënttevredenheid van onze wijkverpleging gemeten. > Lees meer
Thorn, 28-04-2025

Lift Sterrebosch hersteld

De grote lift in de centrale hal van zorgcentrum Sterrebosch in Thorn is weer volledig in gebruik. De afgelopen dagen hebben bewoners en medewerkers van het zorgcentrum te maken gehad met de gevolgen van de liftstoring. > Lees meer
Horn, 11-04-2025

Ontdek de zorg dag op 17 mei

Proteion organiseert op 17 mei de Ontdek de zorg dag voor iedereen die een overstap naar de zorg overweegt. De Ontdek de zorg dag biedt een uitgebreide voorlichting voor zij-instromers die geïnteresseerd zijn in werken en leren in de zorgsector. > Lees meer
Horn, 07-04-2025

Het Laurentius Ziekenhuis en Proteion bundelen krachten voor duurzame en efficiënte farmaceutische zorg

De zorg staat voor grote uitdagingen: de vraag groeit, terwijl het personeelstekort toeneemt. Daarom werken de apotheek van Laurentius en Proteion nauw samen om medicatie veiliger, efficiënter en beter toegankelijk te maken. > Lees meer

Vragen?

Stel ze aan ons klantcontactcentrum

088 - 850 00 00

(maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur)

Bel mij terug
Contact